Sukuseuran kokous Joensuussa

Liisa Hautamäki 13.10.2020

Seuran sääntömääräinen kokous pidettiin lauantaina 19.9.2020 Joensuussa. Kokoukseen osallistui 17 sukuun kuuluvaa paikanpäällä. Etäyhteydellä oli ilmoittautunut haluavansa osallistua 7 jäsentä. Puheenjohtaja Olavi Raassina toivotti osallistujat tervetulleiksi. Hän kertoi pandemian aiheuttaneen seuran elokuisen 30-vuotisjuhlan ja kokouksen peruuntumisen. Kokouksen puheenjohtajaksi valittiin Pentti Raassina, sihteeriksi Liisa Hautamäki ja pöytäkirjantarkastajiksi Lea Viertonen ja Katri Itkonen. Kokous hyväksyi osallistumisen etäyhteyden välityksellä, vaikka sukuseuran säännöissä ei ole uutta tekniikkaa huomioitukaan.

Kokouksessa käsiteltiin vuosien 2018 ja 2019 toimintakertomukset ja tilinpäätökset. Hallitusta kiitettiin hyvästä työstä ja asiakirjat hyväksyttiin muutoksitta. Toimintasuunnitelmassa vuosille 2021-2022 esitettiin, että ensi vuonna pidetään peruuntunut 30-vuotisjuhla lauantaina 7.8.2021 Joensuussa. Toiminnan kehittämisessä huomioidaan jäsenkyselyn tuloksia. Kokous hyväksyi suunnitelman ja talousarvion sekä hallituksen esittämän jäsenmaksun korotuksen, koska toimintakuluihin on tullut lisäystä muun muassa posti- ja kokouskuluihin. Varsinaisen jäsenen maksu on 25 euroa, kannatusjäsenen 30 euroa ja yhteisöjäsenen 50 euroa. Tällä hetkellä sukuseuralla ei ole kannatus- eikä yhteisöjäseniä. Sukuseuran jäsenmaksu on ollut jo kahdeksan vuotta sama.

Sukuseuran puheenjohtajan ja hallituksen toimikausi on seuran kokousten välinen aika eli kaksi vuotta. Puheenjohtajaksi valittiin Olavi Raassina jatkamaan kaksi vuotta sitten aloittamaansa tehtävää. Tarja Raassina ja Matti Raassina halusivat luopua hallituksen jäsenyydesta. Heille lämmin kiitos vuosien työstä sukuseuran hyväksi. Toivottavasti näemme heitä sukujuhlissa! Uudessa hallituksessa jatkavat Milma Saario Heinolasta, HelkaTiainen Joensuusta, Reetta Karjalainen Joensuusta, Raija Saarijärvi Karkkilasta, Seppo Hokkanen Heinolasta ja Liisa Hautamäki Vantaalta. Uutena jäsenenä aloittaa Janita Raassina Jyväskylästä.

Sukukokous kutsui seuralle kolme uutta kunniajäsentä. He ovat Sirkku Kilpeläinen Kontilahdelta, Irja Karjalainen Joensuusta ja Tarja Raassina Helsingistä. He ovat olleet pitkäaikaisia toimijoita seurassa, Sirkku ja Tarja myös puheenjohtajina. Sydämelliset onnittelut uusille kunniajäsenille!Hallituksen järjestäytymiskokouksessa valittiin varapuheenjohtajaksi Milma Saario, sihteeriksi ja jäsenrekisterin hoitajaksi Liisa Hautamäki, lehden toimittajaksi Helka Tiainen, kotisivujen ja sukurekisterin hoitajaksi Reetta Karjalainen ja kehittämisryhmään Raija Saarijärvi, Seppo Hokkanen ja Janita Raassina. Taloudenhoidosta huolehtii Liisa Hautamäki. Hallituksen yhteystiedot löytyvät kotisivuilta ja sukulehdestä.

Sukuseuran hallitus toivottaa kaikille jäsenille ja Raassinoille oikein hyvää syksyn jatkoa

Raassina Sukuseura Ry 2012 | Rekisteriseloste